Handelsbetingelser

PrintOgRammer.dk ejes og administreres af:

Hoei Denmark A/S
Navervej 21
8382 Hinnerup
Cvr: 40736166

Henvendelser vedrørende ordrer eller websitet generelt skal rettes til vores kundeservice på Kundeservice@PrintOgRammer.dk. Når du gennemfører et køb på PrintOgRammer.dk, accepterer du automatisk vores vilkår og betingelser. Vores vilkår & betingelser kan blive opdateret og derfor skal du altid godkende disse hver gang du handler hos os. De betingelser du godkender ved dit køb, er gældende for den pågældende handel.

KUNDESERVICE

Kundeservice@printogrammer.dk
Tlf.: 88331630

Åbningstid:
Man-tors. 08.00 – 16.00
Fre. 08.00 – 14.00
Lør-søn: Lukket

PRISER OG BETALING

Priserne på PrintOgRammer.dk er i danske kroner og inklusiv moms. Alle priser er uden fragtomkostninger. Fragtomkostningerne vil fremgå tydeligt inden du afgiver din ordre.

Vi modtager betaling med Visa-dankort, Visa, Mastercard og Mobilepay. Vi tager ikke kortgebyrer. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er inkl. moms. PrintOgRammer.dk bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger.

LEVERINGSBETINGELSER

Vi sender mandag til fredag og dine varer leveres med enten GLS, TNT/FEDEX eller kurer. PrintOgRammer.dk vælger den fragtløsning som egner sig bedst til produkterne i din ordre.
Tidspunktet for levering afhænger af transportøren, samt hvor hurtigt vi kan producere din ordre. Typisk vil leveringstiden være 1-3 dage, for rammer og galleri. Print-ordrer vil typisk blive leveret inden for 3-8 arbejdsdage. Du kan til enhver tid spore din pakke via det track and trace nummer du får tilsendt.

FORTRYDELSRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til Kundeservice@PrintOgRammer.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

FORTRYDELSE AF EN DEL AF KØBET

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

RETURNERING

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

INGEN FORTRYDELSESRET

Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Du skal være opmærksom på, at den almindelige fortrydelsesret på 14 dage ikke gør sig gældende for vores ”Print selv”-produkter. (Fremkaldelse på papir eller lærredsprint af egne uploadede filer) jf. Forbrugeraftalelovens §18, stk. 3.

VARENS STAND NÅR DU SENDER DEN RETUR

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

TILBAGEBETALING AF KØBSBELØBET

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

VAREN SENDES TIL:

Printogrammer.dk
c/o Hoei Denmark A/S
Navervej 21
8382 Hinnerup

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Kun mod forudgående aftale

REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Du er altid velkommen til at kontakte kundeservice, hvis du vil klage over en vare du har købt hos os eller anden form for klage relateret til PrintOgRammer.dk. Du kan også klage direkte til Forbrugerklagenævnet – se i afsnittet klageadgang i handelsbetingelserne nedenfor.

STANDARD FORTRYDELSESFORMULAR

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende og efter aftale med vores kundeservice)
Til:

Printogrammer.dk
c/o Hoei Denmark A/S
Navervej 21
8382 Hinnerup

“Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:”

________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________     Modtaget den:  ________________________
Forbrugerens navn: ________________________________________________________
Forbrugerens adresse:  _____________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _____________________________________   Dato: ________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

KLAGEADGANG

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice@printogrammer.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr